dokhtaroone

سلام.به وبلاگ من خوش اومديد.اميدوارم ازش خوشتون بياد.لطفا نظر دادن رو فراموش نكنيد.

سه نفر آمريکايي و سه نفر ايراني با همديگر براي شرکت در يک کنفرانس مي رفتند. در ايستگاه قطار سه آمريکايي هر کدام يک بليط خريدند، اما در کمال تعجب ديدند که ايراني ها سه نفرشان يک بليط خريده اند. يکي از آمريکايي ها گفت: چطور است که شما سه نفري با يک بليط مسافرت مي کنيد؟ يکي از ايراني ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهيم.

همه سوار قطار شدند. آمريکايي ها روي صندلي هاي تعيين شده نشستند، اما ايراني ها سه نفري رفتند توي يک توالت و در را روي خودشان قفل کردند. بعد، مامور کنترل قطار آمد و بليط ها را کنترل کرد. بعد، در توالت را زد و گفت: بليط، لطفا! بعد، در توالت باز شد و از لاي در يک بليط آمد بيرون، مامور قطار آن بليط را نگاه کرد و به راهش ادامه داد. آمريکايي ها که اين را ديدند، به اين نتيجه رسيدند که چقدر ابتکار هوشمندانه اي بوده است.

بعد از کنفرانس آمريکايي ها تصميم گرفتند در بازگشت همان کار ايراني ها را انجام دهند تا از اين طريق مقداري پول هم براي خودشان پس انداز کنند. وقتي به ايستگاه رسيدند، سه نفر آمريکايي يک بليط خريدند، اما در کمال تعجب ديدند که آن سه ايراني هيچ بليطي نخريدند. يکي از آمريکايي ها پرسيد: چطور مي خواهيد بدون بليط سفر کنيد؟ يکي از ايراني ها گفت: صبر کن تا نشانت بدهم.

سه آمريکايي و سه ايراني سوار قطار شدند، سه آمريکايي رفتند توي يک توالت و سه ايراني هم رفتند توي توالت بغلي آمريکايي ها و قطار حرکت کرد. چند لحظه بعد از حرکت قطار يکي از ايراني ها از توالت بيرون آمد و رفت جلوي توالت آمريکايي ها و گفت: بليط ، لطفا !!!

نوشته شده در جمعه 29 مهر 1390برچسب:,ساعت 21:59 توسط Farnoosh| |

خب دوستان..به درخواست يه دوست عزيز،مي خوام از مايكل توي فرار از زندان عكس بذارم..

بقيه تو ادامه ي مطلب...


ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:,ساعت 20:54 توسط Farnoosh| |

 

یک برنامه‌نویس و یک مهندس در یک مسافرت طولانى هوائى کنار یکدیگر در هواپیما نشسته بودند. برنامه‌نویس رو به مهندس کرد و گفت: مایلى با همدیگر بازى کنیم؟
یک برنامه‌نویس و یک مهندس در یک مسافرت طولانى هوائى کنار یکدیگر در هواپیما نشسته بودند. برنامه‌نویس رو به مهندس کرد و گفت: مایلى با همدیگر بازى کنیم؟ مهندس که می‌خواست استراحت کند محترمانه عذر خواست و رویش را به طرف پنجره برگرداند و پتو را روى خودش کشید. برنامه‌نویس دوباره گفت:...

بازى سرگرم‌کننده‌اى است. من از شما یک سوال می‌پرسم و اگر شما جوابش را نمی‌دانستید ۵ دلار به من بدهید. بعد شما از من یک سوال می‌کنید و اگر من جوابش را نمی‌دانستم من ۵ دلار به شما می‌دهم. مهندس مجدداً معذرت خواست و چشمهایش را روى هم گذاشت تا خوابش ببرد. این بار، برنامه‌نویس پیشنهاد دیگرى داد. گفت: خوب، اگر شما سوال مرا جواب ندادید ۵ دلار بدهید ولى اگر من نتوانستم سوال شما را جواب دهم ٥٠ دلار به شما می‌دهم. این پیشنهاد چرت مهندس را پاره کرد و رضایت داد که با برنامه‌نویس بازى کند.
 
برنامه‌نویس نخستین سوال را مطرح کرد: «فاصله زمین تا ماه چقدر است؟» مهندس بدون اینکه کلمه‌اى بر زبان آورد دست در جیبش کرد و ۵ دلار به برنامه‌نویس داد. حالا نوبت خودش بود. مهندس گفت: «آن چیست که وقتى از تپه بالا می‌رود ۳ پا دارد و وقتى پائین می‌آید ۴ پا؟» برنامه‌نویس نگاه تعجب آمیزى کرد و سپس به سراغ کامپیوتر قابل حملش رفت و تمام اطلاعات موجود در آن را مورد جستجو قرار داد. آنگاه از طریق مودم بیسیم کامپیوترش به اینترنت وصل شد و اطلاعات موجود در کتابخانه کنگره آمریکا را هم جستجو کرد. باز هم چیز بدرد بخورى پیدا نکرد. سپس براى تمام همکارانش پست الکترونیک فرستاد و سوال را با آنها در میان گذاشت و با یکى دو نفر هم گپ ( chat ) زد ولى آنها هم نتوانستند کمکى کنند.
 
بالاخره بعد از ۳ ساعت، مهندس را از خواب بیدار کرد و ٥٠ دلار به او داد. مهندس مودبانه ٥٠ دلار را گرفت و رویش را برگرداند تا دوباره بخوابد. برنامه‌نویس بعد از کمى مکث، او را تکان داد و گفت: «خوب، جواب سوالت چه بود؟» مهندس دوباره بدون اینکه کلمه‌اى بر زبان آورد دست در جیبش کرد و ۵ دلار به برنامه‌نویس داد و رویش را برگرداند و خوابید.
 
منبع : داستانک
نوشته شده در یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:,ساعت 16:58 توسط Farnoosh| |

 

امروزه دیگر تصور زندگی بدون گوگل امری ناممکن و سخت باشد. موتور جستجوی گوگل به همراه دیگر سرویس های جذاب این شرکت، نقش مهمی را در زندگی ما بازی می کنند. امروزه نام Google تبدیل به یک فعل شده و مترادف عبارت web search یا جستجوی وب به کار می رود. و بدون شک یکی از پرطرفدارترین موتورهای جستجو است. 


در ادامه مطلب به مناسبت سالروز تولد این شرکت معظم نگاهی گذرا به لوگوهای تولد این شرکت و تاریخچه محصولات آن خواهیم داشت.

۲۰۰۲ ‫-‬ اولین دودل تولد گوگل


گوگل اولین دودل تولد خود را در ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۲ در صفحه اولش قرار داد. این موتور جستجوی غول پیکر حرف L در کلمه گوگل را به عدد ۴ تغییر داد که نشانه چهارمین سالگرد تولدش بود. همچنین در مقابل حروف oo کیک تولدی قرار داشت که ۴ شمع روی آن روشن بود. گوگل در این سال برخی از محصولات و امکانات مهم خود را رونمایی و عرضه کرد. چیزهایی مانند: 
  • ‫گوگل نیوز 
  • Google APIs 
  • گوگل لبز



۲۰۰۳ ‫-‬ گوگل ۵ ساله می شود


گوگل پنجمین سال تولدش را هم با دودلی شبیه به سال چهارم جشن گرفت. با این تفاوت که حرف G تبدیل به عدد ۵ شده بود و یکی هم به شمع های روی کیک اضافه شده بود. البته گوگل در این سال خوشحال تر هم شده و کلاه بوقی جشن را بر سر گذاشته بود. 
گوگل در این سال بلاگر دات کام را خرید و سرویس تبلیغات Google AdSense را راه اندازی کرد.




۲۰۰۴ ‫-‬ گوگل شش سالگی اش را جشن می گیرد


گوگل در دو تولد قبلی مقدار زیادی کیک خورده بود و در تولد ۶ سالگی اش تصمیم گرفت کمی رژیم بگیرد. برای همین در دودل ۶ سالگی خبری از کیک نبود و از دو حرف o یکی تبدیل به عدد ۶ و دیگری بادکنک شده بود. در این سال شرکت تبدیل به سهامی عام شد و ۱۹۶۰۵۰۵۲ سهم را به ارزش هر سهم ۸۳ دلار فروخت. امروزه قیمت هر سهم گوگل تفریبا ۵۳۱ دلار است. سرویس هایی که در این سال رونمایی شدند، عبارتند از: 
  • ‫اورکات 
  • ‫جیمیل 
  • وبلاگ رسمی گوگل 
  • سرویس اس ام اس برای موبایل 
  • Google Scholar 
  • سرویس جستجوی کتاب گوگل 
  • جستجوی دسکتاپ گوگل
بقيه تو ادامه مطلب....

ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 8 مهر 1390برچسب:,ساعت 15:6 توسط Farnoosh| |

 

مکالمه بامزه بین استاد و شاگرد...

استاد: وقتی بزرگ شوی چه میکنی ؟
شاگرد: عروسی

استاد: نخیر منظورم اینست که چی میشوی ؟
شاگرد: داماد

استاد: او ه ه ،منظورم اینست وقتی بزرگ شوی چی حاصل میکنی ؟
شاگرد: زن

استاد: احمق ، وقتی بزرگ شوی برای پدر و مادرت چه میکنی ؟
شاگرد: عروس میگیرم

استاد: لعنتی ، پدر و مادرت در آینده از تو چی میخواهد ؟
شاگرد : نوه...،استاد!

نوشته شده در جمعه 8 مهر 1390برچسب:,ساعت 15:4 توسط Farnoosh| |


داستان طنز- دور باطل

مدیر به منشی میگه برای یه هفته باید بریم مسافرت کارهات رو روبراه کن...
منشی زنگ میزنه به شوهرش میگه: من باید با رئیسم برم سفر کاری, کارهات رو روبراه کن...
شوهره زنگ میزنه به معشوقه اش و میگه: زنم یه هفته میره ماموریت ، کارهات رو روبراه کن...
معشوقه هم که تدریس خصوصی میکرده به شاگرد ش زنگ میزنه میگه: من تمام هفته مشغولم نمیتونم بیام...
پسره زنگ میزنه به پدر بزرگش میگه: معلمم یه هفته کامل نمیاد, بیا هر روز بزنیم بیرون و هوایی عوض کنیم
پدر بزرگ که اتفاقا همون مدیر شرکت هست به منشی زنگ میزنه میگه مسافرت رو لغو کن من با نوه ام سرم بنده
منشی زنگ میزنه به شوهرش و میگه: ماموریت کنسل شد من دارم میام خونه
..شوهر زنگ میزنه به معشوقه اش میگه: زنم مسافرتش لغو شد نیا که متاسفانه نمیتونم ببینمت
معشوقه زنگ میزنه به شاگردش میگه: کارم عقب افتاد و این هفته بیکارم پس دارم میام که بریم سر درس و مشق
پسر زنگ میزنه به پدر بزرگش و میگه: راحت باش برو مسافرت, معلمم برنامه اش عوض شد و میاد
مدیر هم دوباره گوشی رو ور میداره و زنگ میزنه به منشی و میگه برنامه عوض شد حاضر شو که بریم مسافرت

نوشته شده در جمعه 8 مهر 1390برچسب:,ساعت 14:58 توسط Farnoosh| |

 

جالبه بدونید که ....




Apple

میوه مورد علاقه استیو جابز مؤسس و بنیانگذار شركت اپل، سیب بود و بنابراین اسم شركتش را نیز اپل (به معنی سیب ) گذاشت.

 



Adobe

اسم رودخانه ای كه از پشت منزل مؤسس آن، جان وارناك، عبور می‌كند.

 





Google

گوگل در ریاضی نام عدد بزرگی است كه تشكیل شده است از عدد یك با صد تا صفر جلوی آن. مؤسسین سایت و موتور جستجوی گوگل به شوخی ادعا می‌كنند كه این موتور جستجو می‌تواند این تعداد اطلاعات (یعنی یك گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد





Cisco

مخفف شده كلمه سان فرانسیسكو است كه یكی از بزرگترین شهرهای امریكا است

 





HP

این شركت معظم توسط دو نفر بنام های بیل هیولت و دیو پاكارد تأسیس شد. این دو نفر برای اینكه شركت هیولد پاكارد یا پاكارد هیولت نامیده شود مجبور به استفاده از روش قدیمی شیر یا خط شدند و نتیجه هیولد پاكارد از آب در آمد

 





Hotmail

این سایت یكی از سرویس دهندگان پست الكترونیكی به وسیله صفحات وب است. هنگامی كه مدیر پروژه برنامه می خواست نامی برای این سایت انتخاب كند علاقه‌مند بود تا نام انتخاب شده اولاً مانند سایر سرویس دهندگان پست الكترونیك به کلمه mail ختم شده و دوماً برروی وبی بودن آن نیز تأكید شود Html بنابراین این نام را انتخاب كرد

 





Microsoft

MICROcomputer SOFTwaree


نام شركت ابتدا به صورت بالا نوشته می‌شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد.که مخفف است. دلیل نامگذاری شركت به این اسم نیز آن است كه بیل گیتس مؤسس شركت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میكروكامپیوتر ها تأسیس كرد

 




Intel

INTergrated Electronicss


از آنجایی كه این شركت از بدو تأسیس با تأكید روی ساخت مدارات مجتمع ایجاد شد نام آن را یا به طور مختصر INTEL نهادند

 





Oracle

مؤسس شركت اوراكل یعنی لری الیسون و باب اوتس قبل از تأسیس شركت روی پروژه‌ای برای CIAA كار می‌كردند . این پروژه كه اوراكل نام داشت بنا بود تا با داشتن مقادیر زیادی اطلاعات بتواند جواب تمام سؤال‌های پرسیده شده توسط اپراتور را با مراجعه به مخزن اطلاعات بدهد. اوراكل در اساطیر یونانی الهه الهام است. این دو نفر پس از پایان این پروژه شركتی تأسیس كرده و آن را به همین اسم نامگذاری كردند

 





Motorola

شركت موتورولا با هدف درست كردن بی سیم و رادیوی اتومبیل كار خود را آغاز كرد. از آنجاییكه مشهورترین سازنده بی سیم و رادیو های اتومبیل در آن زمان شركت victoria بود مؤسس این شركت یعنی آقای پال كالوین نیز اسم شركتش را موتورولا گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمی كلمه موتور نیز به نوعی در اسم شركتش وجود داشته باشد.
 





Sony

از كلمه لاتینSonus

به معنای صدا مشتق شده است

 





Red Hat

مؤسس شركت آقای مارك اوینگ در دوران جوانی از پدربزرگش كلاهی با نوارهای قرمز و سفید دریافت كرده بود ولی در دوران دانشگاه آن را گم كرد . زمانی كه اولین نسخة این سیستم عامل آماده شد مارك اوینگ آن را همراه با راهنمای كاربری نرم افزار در اختیار دوستان و هم دانشگاهیش قرار دارد. اولین جمله این راهنمای كاربری، درخواست برای تحویل كلاه قرمز گم شده بود
 





Xerox

كلمه Xer در زبان یونانی به معنای خشك است و این برای تكنولوژی كپی كردن خشك در زمانی كه اكترا كپی كردن به روشهای فتوشیمیایی انجام می‌گرفت فوق العاده حائز اهمیت بود





SUN

Standford Univercity Network


این شركت معظم توسط چهار تن از فارغ التحصیلان دانشگاه استانفورد تأسیس شد. ومخفف عبارت بالا می‌باشد





Yahoo

این كلمه برای اولین بار در كتاب سفرهای گالیور مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است كه دارای ظاهر و رفتاری زننده است . مؤسسین سایت جری یانگ و دیوید فیلو نام سایتشان را Yahoo گذاشتند چون فكر می كردند خودشان هم این طوری هستند

 

 برگرفته از :‌ایران‌ویج

نوشته شده در سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:,ساعت 19:41 توسط Farnoosh| |

 

 
 

برات طریقتی مسئول یکی از سرویس های بهداشتی در پارک آزادگان است که با خلاقیت خود به تزیین فضای داخلی سرویس بهداشتی این پارک پرداخته است.

بقيه تو ادامه مطلب...

ارسال به دوست
 

ادامه مطلب
نوشته شده در سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:,ساعت 17:27 توسط Farnoosh| |

خب دوستان همونطور كه ميدونيد ديگه مدرسه ها داره باز ميشه.... البته شايد هم ...

به هر حال..متاسانه من ممكنه كمتر بتونم آپ كنم...فقط از خدا مي خوام به همه ي ما صبر و شكيبايي بده..

نوشته شده در شنبه 2 مهر 1390برچسب:,ساعت 17:3 توسط Farnoosh| |

خب ديگه ميخوام عكساي اما جونو بذارم..سري سبز...

نوشته شده در جمعه 1 مهر 1390برچسب:,ساعت 22:3 توسط Farnoosh| |


Power By: LoxBlog.Com